2010 sätter jag mina spår här... men jag har även tidigare år satt spår bl.a. här och här

torsdag 4 februari 2010

Bovetesallad

Blev det till middag. Ärligt talat... Rekommenderas!! Koka hela bovetekorn i lite grönsaksbuljong och vinäger, blanda ner med tomater, rödlök och fetaost, ringla lite olivolja över och krydda med svartpeppar och havssalt.

Köpte stegräknare igår, var lite nyfiken på hur många steg jag tar på jobbet om dagen. Så fram och tillbaka till jobbet och en liten sväng i pulkabacken gav mig 12.362 steg, helt utan ansträgning, grymt.

3 kommentarer:

Amy sa...

Jag tog också stegräknaren med mig till jobbet en gång...hade lite över 20000 steg. 5 arbetsdagar x 20000 = 100000 steg....ändå är jag överviktig. =(
Jag tror man bara ska räkna steg när man går raska promenader...annars verkar det inte som om man bränner spec mkt kalorier...

Jag... sa...

Nej då, alla steg räknas. Men raska steg är naturligtvis ännu bättre. Jag blev nyfiken då jag fortsätter gå ner i vikt trots att jag fuskar varje dag, och detta är nog anledningen, jag gör av med det ändå. Jag har alltid haft stillasittande jobb förut så detta är ju spännande ! :)

20.000 steg motsvarar ca 200 min promenad= 3.3 timmars oavbruten gång. Vad jobbar du med? :)

Chrissan sa...

Du är grym!
Och mitt nya jobb är inte lika stillasittande som det jag nu haft.
Hoppas det kan göra lite för vågen.:)